sobota 10. září 2016

Je libo kávu nebo čaj?

Tohle téma mi nabídla Olga jako hostu v ATC challenge na webu ArtGrupa a já jsem hned věděla, že do toho půjdu. Jednak to bylo v období, kdy jsem měla relativně dost volného času, kromě toho mám ráda výzvy (od spřízněné přátelské duše dvojnásob) a hlavně - těšila jsem se, že při práci využiji materiály, které mám ráda a další, u kterých jsem se těšila, že je konečně vyzkouším. (Kruciš, to je ale dlouhá věta! :)...)

Tématem je káva nebo čaj...hmm, káva překrásně voní, má velmi sympatickou barvu a kávové zrnko je motiv hodný využití... Ale přesto to není, jak by pravil Angličan, můj šálek čaje. :) Tyhle jazykové hrátky by vás jistě při řešení dilematu ,,káva nebo čaj" napadly také.
Za mne tedy nakonec vyhrál čaj - konzumuji ho raději. ;)




Nejprve jsem si připravila kartičky ve správném formátu (2" x 3"), natiskla na další papír různobarevným StazOnem motivy šálku a vystřihala je. Nalepila jsem je na kartičky po jednom.
Bylo jasné, že samotný motiv ještě doplním důležitým artefaktem - papírem z použitého čajového sáčku. Nechtěla jsem je využít nijak prvoplánově, proto jsem je rozebrala, narovnala, usušila a přelepila jimi celou plochu ATC včetně hrnku - vytvořily tedy vlastně takovou barevnou clonu, tónování celého podkladu.Vše jsem nechala důkladně uschnout.

 


V dalším kroku jsem sáhla po produkci z mého nesmírně oblíbeného 7Dots Studia - kolekci Fortune-teller vytvořila DeeDee Catron a rozhodně odvedla dobrou práci! Konkrétně jsem využila některé samolepky z tohoto archu.
Současně jsem využila k dobarvení metalické akvarelky, dotiskla jsem detaily černým StazOnem, dokreslila gelovkou.




K dokončení série kartiček jsem se dostala o pár dní později, kdy byly důkladně suché, což jsem jen vítala. Chystala jsem se totiž pracovat s metalickými vosky od Pentartu (díky obsahu pomerančového oleje překrásně voní, takže jsou nejen jemné, ale při práci s nimi se vám pravděpodobně budou i sbíhat sliny... :D...). Jsou balené v malých praktických skleničkách se šroubovacím víčkem, jež zaručuje důkladné uzavření - nemusíte se tedy obávat vyschnutí. Při pohledu shora jen nápisy/názvy dávají tušit, že jde o zajímavý materiál...




 ...ale jakmile se podíváte dovnitř nebo jen jednoduše otočíte skleničky dnem vzhůru, jste lapeni! Řekněte sami: dá se tomuhle odolat?? ;)




Můžete samozřejmě při jejich nanášení použít různé nástroje (např. silikonový štětec nebo i špachtli), ale největší cit máme přecejen v rukou, takže jsem pracovala prsty. Oceníte při tom nejen úžasně lehkou konzistenci, ale také skvělou schopnost přecházet zlehka od intenzivních, krycích tónů k lazurám a vzájemně se mísit v nové barevné tóny.




Tak, tohle byla poslední vrstva mých čajových ATC. Už jsou hotové pěknou chvíli a přece mi na stole stále jemně voní...papírem, čajem a pomerančovým olejem. :)




A vy? Vyhrává u vás čaj nebo káva?
Nezapomeňte také nakouknout k Olze a Lence, jak jsou na tom s preferencemi povzbudivých nápojů ony. ;)
No a v neposlední řadě nabízím 3 své ATC k výměně - napište buď přímo do komentářů pod blogem nebo využijte e-mail či FB. Budu se těšit. :)

16 komentářů:

  1. Čaj prosím! Zrovna ho usrkávám. Ale ač kávu nepiji, její vůni mám moc ráda.
    Kartičky jsou nádherné. Nikdy by mě nenapadlo, že se papír z toho žmolku, co tu přede mnou leží, dá takhle krásně využít :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Mileno, za hezká slova. A čajový sáček jistě zkus - stojí to za to. ;)

      Vymazat
  2. Nádhera! Mám ráda kávu i čaj ;-) Kartičky jsou povedené a obdivuji Tvoji sbírku Wax....mám jen 4, včera jsem dokoupila zelenkavou a už se těším , až využiji...jsou parádní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Kamilo. :) A vosky...začala jsem kontroverzním chameleonem (ale zamilovala si jej právě pro jeho všestranné využití!) a pak mi Lenka představila v plné kráse barevnou řadu...na vlastní oči (a ruce) jsou neodolatelné! :)

      Vymazat
  3. Krásna práca! Vrecúška od čaju si skvele využila, kartičky z recy-materiálu mám najradšej!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Janko. Vidím, že se v tématu recyklace shodnem. :)

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahooooj je to nádhera! Tvoje ATC jsou balzám pro oči! Mohu poprosit o výměnu? Ráda bych tvoji stopu měla ve své sbírce :-) Zatím nemám svoje hotové, udělám v nejbližší době..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ano, Aralko, výměna je vítána, potěšení na mé straně. :) Ozvi se, jakmile budeš mít hotovo. :)

      Vymazat
  6. Ach, znova jsem se pokochala, kartičky jsou krásné a doprovodný text výborný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Oli. Moc se těším na Tvou ATC. ;)

      Vymazat
  7. Krása, krása! Sjíždím u poněkolikáté a určitě se ještě vrátím. A prosím, jestli můžu poprosit, ráda bych kartičku vyměnila za jednu moji ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Lenko! S Tebou jistojistě také počítám při výměně - Tvé makové jsou krásnou připomínkou léta. :)

      Vymazat
  8. Hmm, bomba! A jsi velký pokušitel s metalickými vosky - to si celou dobu říkám "to nepotřebuješ"...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za milá slova, Marti. Inu, pokušení...tyhle vosky jsou opravdu povedený produkt. Už kvůli té překrásné jemné vůni - přidaná hodnota vždycky potěší. ;)

      Vymazat