úterý 28. května 2013

Nový cestovní deník

Blíží se má další pracovní cesta do větrného, leč přátelského Dánska :), takže uzrál čas připravit si nový deník na zápisky.
Ten minulý byl vlastně první týkající se právě téhle země, přestože to zdaleka nebyla má první návštěva na sever. I proto byl velmi detailní - snažila jsem se do něj vměstnat všechny poznatky, které jsem o Dánsku a Dánech do té doby nasbírala.
Letos to bude jiné - připravila jsem si podstatně "štíhlejšího" kamaráda o rozměrech cca 13 x 22 cm. Je to, pravda, atypický rozměr, ale vycházela jsem z vlastních zkušeností s jinými cestovními deníky a formát A5 byl z mého subjektivního pohledu nepraktický. Budu sama sobě oním pověstným pokusným králíkem, musím jej sama vyzkoušet, vychytat případné chyby.

Tentokrát jsem zvolila spirálovou vazbu bez možnosti listy volně přeskupovat. Na desky jsem použila karton ze zadní strany starého kalendáře potažený potištěným hedvábným papírem - kromě textu, který už na něm byl, jsem přidala ještě spoustu dalších zůzných otisků a barevných skvrn. Tohle jsou zadní desky:



Uvnitř je 21 listů - nemají všechny stejný formát. Výškově jsou zhruba stejné, ale šířka je menší i větší (pak jsou ohnuté do klopy). Střídala jsem jisty barvené kávou a designové papíry z různých kolekcí...jediným vodítkem pro mě bylo téma a barevnost.



Přidala jsem i recyklovanou obálku nebo papírový sáček...



A blížíme s k titulní straně desek - využila jsem nedávno na trh dodanou sadu papírů All Aboard s cestovními motivy a kromě pár listů uvnitř deníku jsem ji využila i na nadpis:



Plus jsem si nachystala i zipový sáček s různými kartičkami a drobnostmi (ty jsou součástí sady). Aby písmenka a jednotlivé segmenty papírového pásku dobře držely a byly odolnější proti odření, přilepila a natřela jsem je vrstvou lepidla (použila jsem Herkules)...



Celý deník drží pohromadě klobouková gumička protažená zadními deskami - dirky jsem zpevnila průchodkami.

Teď už zbývá jen přát si klidnou cestu, pěkné počasí a štěstí na zajímavé zážitky, ať je o čem psát. :)


4 komentáře:

  1. Jsem moc zvědavá na konečnou podobu...ať se výlet vydaří, počasí též a přeji hladký průběh celé cesty.

    OdpovědětVymazat
  2. I love your choice of papers and embellishments. I'm sure it's going to be filled with lots of wonderful adventure stories!

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuji za milá slova! ;)
    Thank you very much for your warm words! ;)

    OdpovědětVymazat